Podlahový kotviaci systém

Mnoho vozičkárov sa prepravuje vo vozidle priamo na svojom invalidnom vozíku. Často chcú prepravovať nielen seba, ale aj iných vozičkárov. Preto je potrebné usporiadanie vo vozidle meniť v závislosti od konkrétnej situácie.

Aby bolo možné vo vozidle inštalovať túto úpravu, je veľmi dôležité odmerať si svetlosť vnútorného priestoru vozidla. Aby sa vozičkár pohodlne zmestil do vozidla, potrebuje mať nad hlavou aspoň 5 cm voľného priestoru. Pokiaľ sa v aute prepravujú viacerí vozičkári, je potrebné si všimnúť aj vnútornú dĺžku a šírku vozidla. Úprava je vhodná do vozidiel typu mikrobus. V súčasnosti sú na takúto prepravu preferované najväčšie typy vozidiel, napríklad Opel Movano, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, Peugeot Furgon.

Pokiaľ je vo vozidle dostatočná vnútorná dĺžka, je možné v aute prepravovať aj dva alebo tri rady vozičkárov – šesť osôb. Pri plánovaní takejto prepravy je však nutné nezabudnúť na to, že vo vozidle býva často umiestnená plošina alebo rampa, po ktorej sa vozičkár dostáva dovnútra a počítať teda aj s jej rozmermi.

Kotviaci systém sa môže inštalovať vo vozidle do špeciálneho podlahového systému, ktorý pozostáva z hliníkových segmentov. V nich sú umiestnené koľajnice na upevnenie navijakov. Systém je výhodný najmä svojou variabilitou a umožňuje bezproblémovú prepravu jedného a viac vozičkárov na vozíku vo vozidle.

V takto upravenom vozidle je možné vozičkára ukotviť na ktorejkoľvek ploche podlahy vozidla a do voľného priestoru, kde nie je vozičkár, je možné umiestniť sedadlá, ktoré sú tiež pripevnené k podlahe vozidla. Takto môže byť vozidlo pripravené na používanie iba pre osoby bez hendikepu sediace na sedadle alebo pre osoby bez hendikepu a vozičkára na vozíku alebo v zadnej časti iba pre vozičkárov.

Výhodou je, že hliníkovú podlahu nie je nutné skrutkovať veľkým množstvom skrutiek cez rám vozidla, ale podlaha sa najmä lepí, čím sa zvyšuje tuhosť karosérie vozidla a zároveň odpadá nutnosť vŕtať veľké množstvo dier do podlahy.

Systém je z otestovaný z hľadiska bezpečnosti a spĺňa prísne legislatívne požiadavky. Na úpravu je možné čerpať príspevok z ÚPSVaR.

Výhody podlahového upevňovacieho systému:

  • Maximálna variabilita vozidla
  • Minimálny zásah do vozidla montážou zariadenia
  • Možnosť upevniť sedadiel do koľajníc
  • Na zariadenie je možné čerpať príspevok z ÚPSVaR až do výšky 95% z ceny zariadenia

Zdieľať na:

Máte záujem o tento produkt?

Neváhajte kontaktovať našich zástupcov a spoločne nájdeme riešenie práve pre vašu potrebu.

Nezáväzná ponuka